Merchandise management systemen

Doelstelling
Het ondersteunen van de kernprocessen van het merchandise management. op het gebied van artikel- en prijsbeheer, assortiment- en promotiebeheer.

Uitgangspunten
De uitgangpunten voor het bereiken van deze doelstelling zij:
  • de winkel/afnemer en consument staan centraal
  • een centraal gegevensbeheer
  • samenwerking tussen verschillende partijen in de keten
  • het ondersteunen van categoriebeheer in de praktijk

Voordelen

  • eenduidige artikelomschrijving
  • uniforme prijzen
  • consistent assortiment
  • lage startkosten
  • direct aan de slag

Geschikt voor
Retailers met meerdere vestigingen.

Functionaliteiten
Het merchandise management systeem kent o.a. de volgende functionaliteiten:

  • het beheren van artikelgegeven
  • het beheren van prijsgegevens per formule en / of per klant
  • het beheren van categorie-indelingen
  • het beheren van assortimentgegevens per formule en / of per klant
  • het beheren van promotie’s (reclame’s, folders e.d.)
  • het beheren van mixmatches
  • het verzorgen van de verzending van de gegevens naar de winkels / afnemer